Vertrouwd adres sinds 1958 Lees Meer
VEILIG EN SNEL ONLINE BESTELLEN VOOR 15:00 UUR BESTELD = ZELFDE DAG VERZONDEN! GRATIS VERZENDING VANAF € 99,00

Marklin 26604 - SBB TEE-Schnellzug "Rheingold"

Schrijf de eerste review over dit product

Normale prijs: € 629,99

Nu

Aanbiedingsprijs: € 566,99

Beschikbaarheid: Op voorraad

Marklin H0


Artikelnummer 26604


SBB TEE-sneltrein „Rheingold”

Schaal H0
Stroom type 3-rail ~ AC
Analoog / digitaal Digitaal
Merk Marklin
Soort Treinsets
Spoorwegmaatschappij SBB

Marklin H0

Artikelnummer 26604

SBB TEE-sneltrein „Rheingold”

Voorbeeld: Elektrische locomotief serie Re 4/4 I van de Zwitserse spoorwegen (SBB). Tweede serie in dennengroene basiskleurstelling, met TEE-borden aan de kopzijde. 2 doorgaande coupés TEE Ap4üm-62, 1e klasse. 1 TEE-panoramarijtuig AD4üm-62, 1e klasse, dakkoepel met 4 ramen. 1 TEE-restauratiewagen WR4üm-62. Alle sneltreinwagens van de Deutsche Bundesbahn (DB) in kobaltblauw/beige "Rheingold"-kleurstelling. Traject als TEE 10 "Rheingold": Dortmund - Essen - Duisburg - Keulen - Bonn - Mainz - Mannheim - Basel SBB - Bern - Genève. Bedrijfstoestand zomer 1965.

Model: Locomotief met digitale decoder mfx+ en uitgebreide licht- en geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel. Alle 4 de assen via cardan aangedreven. Antislipbanden. Afzonderlijk gemonteerde daklooptreden. Gemonteerde metalen handgrepen. Zwitsers rijrichtingsafhankelijk frontsein (driepuntsfrontsein/wit sluitsein) in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontseinen aan loczijde 2 en 1 elk afzonderlijk digitaal uitschakelbaar. Dubbele A-lichtfunctie. Opsteekbare remslangen worden meegeleverd. Alle TEE-sneltreinrijtuigen standaard voorzien van ingebouwde led-binnenverlichting. Een doorgaande coupé is uitgerust met rood sluitsein en sleepcontact. Via de standaard ingebouwde, stroomgeleidende koppelingen wordt het hele treinstel van stroom voorzien. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode lichtdioden (leds). TEE-panaromarijtuig met dakkoepel van de 2e serie met 4 grote panoramaramen. Typespecifiek vormgegeven bodemplaten en schorten. Draaistellen van het type Minden-Deutz zwaar, voorbeeldgetrouw met dubbele blokremmen, elektromagnetische railremmen en gemonteerde dynamo's. Totale lengte over de buffers 131 cm.

Highlights:

  • Alle wagens standaard voorzien van ingebouwde led-binnenverlichting.
  • Scheidbare, stroomvoerende koppelingen.
  • Een doorgaande coupé met ingebouwd sluitsein en gemonteerd sleepcontact.
  • Panoramarijtuig met nieuwe dakkoepel en 4 grote panoramaramen.
  • Locomotief met speelwerelddecoder mfx+ en vele gebruiks- en geluidsfuncties.
 

Begin jaren ‘50 begonnen de Centraal-Europese spoorwegen een intensieve concurrentie met het vliegtuig en de automobiel op te zetten om het welgesteld cliënteel van de zakenreizen opnieuw voor de spoorwegen te winnen. Zo richtten zeven spoorwegmaatschappijen (CFL, DB, FS, NS, SBB, SNCB en SNCF) in 1954 de zogenaamde „TransEuropExpress-commissie” op, om potentiële klanten voor het langeafstandsverkeer op middellange afstanden met hoge snelheid en hoogwaardige service opnieuw te veroveren. Als geschikte rijtuigen kon men snel beroep doen op de dieselmotorwagen voor de internationale trajecten. Voor de jaardienstregeling van 1957/58 kwamen acht Europese spoorwegmaatschappijen (de ÖBB was er nog bij gekomen) overeen om een hoogwaardig sneltreinaanbod voor 1e klasse in te voeren: de Trans-Europ-Express (TEE). De verbindingen die aan het begin waren voorzien, werden niet allemaal tot stand gebracht, maar uiteindelijk was men het eens om 13 treinenparen op een spoorwegnet van 5.100 kilometer in te zetten. Tien van deze TEE-treinen met klinkende namen werden voor de zomerdienstregeling vanaf 2 juni 1957 in bedrijf gesteld: „Rhein-Main” (Amsterdam – Frankfurt), „Saphir” (Oostende – Dortmund), „Helvetia” (Hamburg – Zürich), „Parijs-Ruhr” (Parijs – Dortmund), „Edelweiss” (Amsterdam – Zürich), „Étoile du Nord” (Parijs – Amsterdam), „Oiseau Bleu” (Parijs – Brussel), „Arbalète” (Parijs – Zürich), „Île de France” (Parijs – Amsterdam) en „Mont Cenis” (Lyon – Mailand). Daarbovenop kwamen de drie overblijvende verbindingen voor de winterdienstregeling in 1957: „Mediolanum” (München – Innsbruck – Mailand), „Ligure” (Marseille – Nice – Genua – Mailand) en „Parsifal” (Parijs – Keulen – Dortmund). Voor dit TEE-verkeer kochten de DB, de FS, de NS/SBB en de SNCF dieselmotorwagens die voldeden aan de hoogste eisen op het gebied van comfort en alleen 1e klas boden.


Schrijf uw eigen review
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Value
Producten vergelijken

Geen producten geselecteerd.