Vertrouwd adres sinds 1958 Lees Meer
VEILIG EN SNEL ONLINE BESTELLEN VOOR 15:00 UUR BESTELD = ZELFDE DAG VERZONDEN GRATIS VERZENDING VANAF €99 IN NL & BELGIE

Marklin 39480 - SNCB Dampflokomotive Reeks 1

Schrijf de eerste review over dit product

€ 599,00

Eenmalige oplage - reserveer nu!

Marklin 39480 - SNCB Dampflokomotive Serie 1


Voorbeeld: Sneltrein-stoomlocomotief serie 1 van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS). Bedrijfsnummer 1.030. In gebruik rond 1953/54.


Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide licht- en geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel. Drie aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Een rookgenerator is standaard ingebouwd. Met de rijrichting wisselend frontsein op loc en tender, evenals ingebouwde rookgarnituur in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. De noodverlichting aan de rookkastdeur is afzonderlijk digitaal schakelbaar. Bovendien zijn de machinistencabineverlichting en het flakkerende vuur in de vuurkist afzonderlijk digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Verstelbaar koppelingsmechanisme tussen loc en tender. Aan de tender een door snelheid bekrachtigde kortkoppeling met NEM-schacht. Kleinst berijdbare boogradius 437,5 mm. Remslangen, gestileerde schroefkoppelingen en signaalhouders worden meegeleverd. Lengte over de buffers ca. 28,4 cm.

Schaal H0 - 1:87 - 16,5 mm
Stroom type 3-rail ~ AC
Analoog / digitaal Digitaal
Merk Marklin MHI
Soort Locomotieven
Spoorwegmaatschappij SNCB / NMBS

Marklin 39480 - SNCB Dampflokomotive Serie 1

Voorbeeld: Sneltrein-stoomlocomotief serie 1 van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS). Bedrijfsnummer 1.030. In gebruik rond 1953/54.

Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide licht- en geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel. Drie aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Een rookgenerator is standaard ingebouwd. Met de rijrichting wisselend frontsein op loc en tender, evenals ingebouwde rookgarnituur in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. De noodverlichting aan de rookkastdeur is afzonderlijk digitaal schakelbaar. Bovendien zijn de machinistencabineverlichting en het flakkerende vuur in de vuurkist afzonderlijk digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Verstelbaar koppelingsmechanisme tussen loc en tender. Aan de tender een door snelheid bekrachtigde kortkoppeling met NEM-schacht. Kleinst berijdbare boogradius 437,5 mm. Remslangen, gestileerde schroefkoppelingen en signaalhouders worden meegeleverd. Lengte over de buffers ca. 28,4 cm.

Dit model is in gelijkstroomuitvoering leverbaar en heeft artikelnummer 25480 in het Trix H0-assortiment.

  • Nieuwe constructie.
  • Standaard ingebouwde rookgenerator.
  • Noodverlichting afzonderlijk digitaal schakelbaar.
  • Cabineverlichting afzonderlijk digitaal schakelbaar.
  • Flakkerend vuur in de vuurkist afzonderlijk digitaal schakelbaar.

De bekroning van de Belgische stoomlocbouw vormen ongetwijfeld de machtige Pacifics uit serie 1. Tussen 1935 en 1938 werden 35 exemplaren gebouwd, de 1.001 tot en met 1.035. Hun stoere kracht was beslist aan de geslaagde uiterlijke vormgeving af te lezen. Ze werden doorgaans ingezet voor de zware exprestreinen op het traject Oostende - Brussel - Luik - Aken en op het sterk stijgende traject van Brussel via Arlon naar Luxemburg Stad - en reden met een gemiddelde snelheid van 80 of zelfs 100 km/h. Met een vermogen van 3.400 PSi, een aslast van 22 ton en een topsnelheid van 120 km/h namen ze daarbij, ook internationaal gezien, een vooraanstaande plaats in.

Schrijf uw eigen review
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Value
Producten vergelijken

Geen producten geselecteerd.