Vertrouwd adres sinds 1958 Lees Meer
VEILIG EN SNEL ONLINE BESTELLEN VOOR 15:00 UUR BESTELD = ZELFDE DAG VERZONDEN! GRATIS VERZENDING VANAF € 99,00

Wat is modeltreinstore.nl?

modeltreinstore.nl is de webshop van Kuijper's Hobbyhuis en Marklin Store Utrecht.

 

Contactgegevens modeltreinstore.nl

E-mail: info@modeltreinstore.nl

Modeltreinstore.nl is van dinsdag t/m zaterdag tijdens openingstijden telefonisch bereikbaar op de volgende telefoonnummers:

Kuijper's Hobbyhuis: (0031) (0)30-2315505  

Marklin Store Utrecht: (0031) (0)30-2341347. 

 

Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?

Als u een artikel in uw winkelwagen plaatst, ziet u direct of het artikel op voorraad is. Mocht u twijfelen, dan kunt u contact opnemen via info@modeltreinstore.nl.  

 

Is de collectie in de webshop hetzelfde als de collectie in de winkels?

De collectie, welke verkrijgbaar is in onze webshop, is een greep uit onze zeer uitgebreide collectie in de winkels. Mocht u op zoek zijn naar een bepaald artikel en kunt u het niet vinden in de webshop? Stuur ons een bericht via info@modeltreinstore.nl.

 

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kunt gemakkelijk en snel bestellen in onze webshop. U plaatst het gewenste artikel in uw winkelwagen door op de knop “In winkelwagen” te klikken. 

Nadat u het gewenste artikel in de winkelwagen heeft geplaatst, gaat u door naar de volgende stap, waar u uw gegevens invult of inlogt op uw bestaande account. Deze gegevens hebben wij nodig om uw pakket op het door u gewenste adres af te leveren of om contact met u op te nemen, wanneer wij nog vragen hebben. In deze stap kunt u ook aangeven of u het pakket op een ander afleveradres wilt laten bezorgen, dan uw huisadres. Als laatste geeft u aan op welke manier u wilt betalen en gaat u door naar de volgende stap.

Hier volgt een overzicht van uw bestelling. Bij akkoord gaat u door naar Sisow, onze betaalinstantie. Wanneer u uw bestelling succesvol heeft afgerond, ontvangt u van ons een e-mail met uw orderbevestiging en een e-mail met een bevestiging van uw betaling. Hierna gaan wij u bestelling inpakken en verzenden. Wanneer wij uw bestelling verzenden, ontvangt u ook hiervan een bevestiging via de e-mail. In deze e-mail staat een Track & Trace code vermeld van PostNL, waarmee u uw bestelling kunt volgen (zie www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/track-en-trace/).

 

Kan een artikel na mijn bestelling toch uitverkocht zijn?

Helaas komt het soms voor dat het door u bestelde artikel gelijktijdig is verkocht. Uiteraard doen wij er alles aan om dit te voorkomen en u het gewenste artikel zo snel mogelijk te leveren.

 

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een keuze maken uit de volgende betalingsmogelijkheden: iDEAL, PayPal en via overboeking . Uw betaling wordt afgehandeld door betalingsprovider Sisow.


Pre-order? 

 

Een pre-order is een vooruitbestelling van een nieuw aangekondigd product.

 

Op het moment dat het product daadwerkelijk leverbaar is, ontvangt u van ons een bericht met daarin de instructies om het resterende bedrag te betalen. 

Zodra het volledige bedrag is voldaan, wordt uw bestelling verstuurd.

 

U kunt er ook voor kiezen het product in de winkel af te halen, dan betaald u het resterende bedrag in de winkel.

 

Let op: een bestelling wordt alleen verstuurd wanneer alle producten in de bestelling op voorraad zijn. Heeft u bijvoorbeeld ook een artikel besteld in een pre-order en is die nog niet leverbaar, dan loopt de levering vertraging op. 

U kunt dan beter het op voorraad zijnde artikel en het te pre-orderen artikel los van elkaar bestellen.


Wat is iDEAL?

iDEAL is online betalen via uw eigen telebankiersysteem thuis. Deelnemende banken aan het iDEAL-bankiersysteem zijn ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos bank en Van Lanschot. Met iDEAL rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. 

 

Wat is PayPal?

PayPal is een wereldwijd gebruikte betaalmethode, die gekoppeld is aan uw e-mailadres(sen). Door middel van het opgeven van uw e-mailadres en de bijbehorende beveiligingscode kunt u geld van uw PayPal-rekening overmaken of op uw PayPal rekening storten. Met uw PayPal-account kunt u de betaling verrichten. Hiervoor heeft u een PayPal-rekening/account nodig, welke u kunt openen op www.paypal.nl. Een PayPal-rekening openen is gratis, veilig en betrouwbaar. PayPal- rekeningen zijn beschikbaar voor zowel bedrijven als consumenten.  

Betalingen via iDeal en Paypal gaan het snelst; betaling d.m.v. overboeking kan enige dagen duren. Zodra uw betaling op onze bankrekening is bijgeschreven, gaan wij uw bestelling verzenden.

 

Zijn de weergegeven prijzen inclusief BTW?

De prijzen vermeld in onze webshop zijn inclusief BTW.

 

Is de webshop modeltreinstore.nl beveiligd?

Via een beveiligde lijn leiden wij uw betaling naar de internetkassa, die de afhandeling van de transactie verzorgt. Aan het slotje in uw scherm kunt u zien dat de gegevens gecodeerd verstuurd worden via een “secure connection”. Wanneer de internetkassa de betaling heeft ontvangen of zodra uw overboeking op onze bankrekening is bijgeschreven, maken wij uw bestelling gereed. 

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij verzenden uw bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen na de besteldatum (bestellingen geplaatst op zaterdag na 15.00 uur, zondag, maandag en feestdagen worden de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen). Na onze zorgvuldige kwaliteitscontrole levert PostNL uw bestelling af op het door u opgegeven afleveradres. Bij een afleveradres buiten Nederland kan de bezorging enkele dagen langer duren.

 

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Uw bestelling wordt aangetekend verzonden met de pakketdienst van PostNL.

Nadat wij het pakket bij PostNL hebben aangeboden, ontvangt u van ons een e-mail bericht met daarin een Track & Trace code. Met deze unieke code kunt u de voortgang van uw bestelling gedurende het verzendproces volgen  (zie  https://mijnpakket.postnl.nl/ ).

PostNL levert van maandag tot en met zaterdag. Normaal gesproken worden de pakketten bij u aangeboden op de dag, nadat de bevestigingsmail van de verzending is verstuurd. Helaas kunnen de pakketdiensten deze levertijd van één dag niet altijd garanderen, maar in 99% van de gevallen zal dit wel gewoon lukken.

Bestellingen op zaterdag na drie uur en op zondag, maandag en feestdagen geplaatst, worden op de eerstvolgende werkdag door ons verwerkt.


Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij versturen alle pakketten aangetekend via PostNL. De verzendkosten bedragen € 8,60. Bij bestellingen vanaf € 99,00 geen verzendkosten. U ontvangt van ons een e-mail met een Track & Trace code, zodat u uw pakket kunt volgen.

Voor verzending naar het buitenland wordt in overleg de prijs voor verzending bepaald.


Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Tijdens het afrekenproces kunt u een keuze maken om uw bestelling te laten bezorgen of deze in onze winkel in Utrecht af te halen. U betaalt dan geen verzendkosten.


Kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft een bedenktijd van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag, nadat het  pakket door u of iemand namens u in ontvangst werd genomen. Hiervoor moet getekend worden. Wij weten dan, dat het pakket op het door u opgegeven adres is bezorgd. In deze periode kunt u de goederen na telefonisch contact met ons retour sturen. In plaats van retoursturen, kunt u natuurlijk ook langskomen in de winkel.

In beide gevallen verzoeken wij u eerst telefonisch contact met ons op te nemen (tijdens openingstijden).

T | (0031) (0)30-2315505

Als u de gehele bestelling terugstuurt, krijgt u het betaalde bedrag, inclusief de door u betaalde verzendkosten binnen 30 dagen teruggestort op uw rekening. Heeft u verzendkosten betaald en stuurt u slechts een gedeelte van de bestelling retour, dan wordt alleen de waarde van het teruggestuurde product geretourneerd. De verzendkosten voor een retourzending worden niet door ons vergoed.

Decoders, lijm, verf, tijdschriften, boeken en speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet geretourneerd worden. Uitverkoop-/opruimingsartikelen kunnen niet geretourneerd of geruild worden. Het product dient ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking goed verpakt en voldoende gefrankeerd, voorzien van een Track & Trace code, te worden verzonden naar:

U kunt artikelen die via de webshop zijn besteld ook retourneren in een van onze winkels. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar info@modeltreinstore.nl

Retouradres pakket:

Kuijper’s Hobbyhuis

t.a.v. modeltreinstore.nl
Minrebroederstraat 26
NL-3512 GT  UTRECHT


Kan ik mijn bestelling ruilen?

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel, geldt als een nieuwe bestelling. U retourneert (zie boven) uw “oude” bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen en u plaatst uw nieuwe bestelling volgens de normale procedure. Omdat het een nieuwe bestelling betreft, brengen we verzendkosten in rekening voor het bezorgen van deze nieuwe bestelling. U kunt natuurlijk ook langskomen in onze winkels.


Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van mijn pakket?

Ja, de verzendkosten voor het retourneren komen voor uw rekening en worden door ons niet vergoed. Het pakket dient aangetekend verstuurd te worden.


Hoe kan ik in contact komen met de klantenservice?

U kunt uw vraag stellen door een e-mail te sturen aan info@modeltreinstore.nl of u kunt bellen naar (0031)(0)30-2315505. Indien u reeds een bestelling heeft geplaatst, verzoeken wij u vriendelijk uw ordernummer te vermelden. 

 

Heeft u een product beschadigd of incompleet ontvangen?

Neem dan contact met ons op via:

E | info@modeltreinstore.nl

T | (0031) (0)30-2315505 (tijdens openingstijden)